Αν θέλεις να δεις την επιχείρησή σου να αναπτύσσεται, είναι σημαντικό να ξέρεις τις σωστές στρατηγικές για να αποκτήσεις νέους πελάτες. Και αν τις δεν ξέρεις, μην ανησυχείς. Θα το εξηγήσουμε αναλυτικά σε αυτό το άρθρο.
Κάθε κομμωτής και επαγγελματίας ομορφιάς θα ήθελε να έχει την ικανότητα να φέρνει συνεχώς νέους πελάτες στο κατάστημά του. Δυστυχώς, την τρέχουσα εποχή, μεταξύ της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, φαίνεται ότι πολλοί αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να αποκτήσουν νέους πελάτες.
Πολλοί παράγοντες μπορούν να παίξουν ρόλο: από την εμπειρία και την επικοινωνία μέχρι το στιλ και τη διακόσμηση του καταστήματος, καθώς και την παρουσία στο διαδίκτυο και στα social media. Ποιες είναι οι καλύτερες στρατηγικές και ποια τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις;
Γιατί και πώς να ξεχωρίσεις από το πλήθος;
Πριν ανακαλύψουμε τα dos & don’ts που πρέπει να έχεις υπόψη για τους νέους πελάτες, θέλουμε να αναφέρουμε μια ιδέα που πολλοί υποτιμούν, αλλά η οποία μακροπρόθεσμα κάνει τη διαφορά για οποιαδήποτε επιχείρηση και ειδικά για στον κλάδο της ομορφιάς.
Δεν μπορείς να περιμένεις να είσαι πάντα σε θέση να προσελκύσεις νέους πελάτες, αν κανείς δεν παρατηρεί τη διαφορά μεταξύ του δικού σου καταστήματος και όλων των υπολοίπων.
Αν θέλεις να έχεις πάντα νέους πελάτες, πρέπει να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του κοινού και κάνοντάς τους να μιλούν για σένα σε φίλους και γνωστούς. Και για να συμβούν όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες στρατηγικές που μπορείς να εφαρμόσεις.
Ασυναγώνιστες υπηρεσίες
Υπάρχουν εστιατόρια που έχουν λίστες πελατών που περιμένουν εβδομάδες ή μήνες για ένα γεύμα, μόνο και μόνο επειδή θεωρούν ασυναγώνιστο το φαγητό εκεί.
Αυτό είναι το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθεί κάθε επαγγελματίας ομορφιάς, να μπορεί δηλαδή να παρέχει μια μοναδική υπηρεσία που δεν υπάρχει σε άλλους χώρους ομορφιάς.
Πώς να αποδείξεις ότι προσφέρεις μια μοναδική υπηρεσία ή προϊόν;
Για παράδειγμα, συνιστάται η θεραπεία των οφελών. Με άλλα λόγια, αύξηση του αριθμού ή της έκτασης των οφελών που προκύπτουν από τα προϊόντα / υπηρεσίες κάποιου, δείχνοντας τα τελικά αποτελέσματα, εν συντομία, αυξάνοντας τα θετικά χαρακτηριστικά και εξηγώντας τα σε όλους τους πελάτες.
Προτείνουμε να ακολουθήσεις τη μέθοδο των οφελών. Με άλλα λόγια, να δώσεις έμφαση στα οφέλη που προκύπτουν από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Αυτό μπορείς να το κάνεις είτε δείχνοντας τα τελικά αποτελέσματα, είτε εξηγώντας αναλυτικά τα θετικά χαρακτηριστικά στους πελάτες.
Η σημασία της εμπειρίας
Δεν αρκεί απλά το να καλωσορίζεις τον πελάτη, να εκτελείς τις υπηρεσίες που θέλει και μετά να ζητάς τον λογαριασμό.
Όσοι είναι γεμάτοι στα ραντεβού, φροντίζουν πάντα τους πελάτες τους από τη στιγμή της κράτησης μέχρι τη στιγμή που περνούν το κατώφλι της εξόδου.
Το να παρέχεις μια αξέχαστη εμπειρία ξεπερνά κατά πολύ ένα καλό κούρεμα ή βαφή. Οι πελάτες περιμένουν ότι ο στιλίστας θα είναι ειδικός στον τομέα του, οπότε δεν έχουν αμφιβολίες για την ικανότητα, αλλά αναζητούν κάτι περισσότερο. Αυτό το επιπλέον είναι η βιωματική εμπειρία.
Όπως αναφέρει ο Seth Godin, παγκοσμίως γνωστός ειδικός μάρκετινγκ:
Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά σχέσεις, ιστορίες και μαγεία.
Ακολουθούν μερικές στρατηγικές για να προσελκύσεις νέους πελάτες και να τους παρέχεις καλύτερη εμπειρία:
- Να χαμογελάς και να καλωσορίζεις τους πελάτες
- Ποτέ μην αφήνεις έναν πελάτη μόνο του στη ρεσεψιόν ή σε οποιοδήποτε χώρο του καταστήματος
- Να έχεις θετική στάση
- Ποτέ μην μιλάτε σε έναν πελάτη για άλλους πελάτες
- Η θετική γλώσσα του σώματος και η σωστή στάση σώματος (ψηλά το κεφάλι με ίσια πλάτη) αποπνέει εμπιστοσύνη κι επικοινωνεί ότι είσαι ειδικός
- Καλό θα είναι ο τόνος της φωνής σου να είναι ενθουσιώδης, ειλικρινής και ευχάριστος
- Δείχνοντας καλούς τρόπους κι ευγνωμοσύνη (χρησιμοποιώντας τις λέξεις “ευχαριστώ” και “παρακαλώ”), δίνεις πολύ θετική εντύπωση στους πελάτες
- Φρόντισε τα κομπλιμέντα σου να είναι ειλικρινή και να μη φαίνονται επιτηδευμένα
Απαράμιλλο στυλ
Ένα μοναδικό και αδιαμφισβήτητο στυλ είναι ένας ακόμη θεμελιώδης παράγοντας για έναν επαγγελματία ομορφιάς. Είναι αυτό που τον διαφοροποιεί από όλους τους άλλους και κεντρίζει το ενδιαφέρον των πελατών.
Είτε ο χώρος σου είναι κομψός, μοντέρνος, μινιμαλιστικός ή eco-friendly, είναι σημαντικό να έχεις κατά νου ότι ένα ξεχωριστό στυλ μπορεί επίσης να αναγνωριστεί από τη συνέπειά του.
Για παράδειγμα, ένα eco-friendly κομμωτήριο δεν θα προσφέρει ποτέ στον πελάτη καφέ σε πλαστικό κύπελλο, αλλά μάλλον σε ποτήρι από χαρτί ή βιοδιασπώμενο πλαστικό. Θα πρέπει να χρησιμοποιεί οικολογικά βιώσιμα προϊόντα, τα έπιπλα να είναι ξύλινα κ.ο.κ.
Όμως όχι μόνο το αδιαμφισβήτητο στυλ μπορεί να βρεθεί στην επικοινωνία με τους πελάτες, στη διαχείριση των κοινωνικών σελίδων τους και στην υποδοχή των πελατών.
Αλλά δεν είναι μόνο το ασύγκριτο στυλ που μπορεί να αξιοποιηθεί στις επικοινωνίες προς τους πελάτες, στα social media και στην online παρουσία της επιχείρησης.
Πώς να βρεις νέους πελάτες
Υπάρχει ένα βήμα που πολλοί ξεχνούν στη διαδικασία προσέλκυσης νέων πελατών, το ότι πρέπει πρώτα να τους ανακαλύψεις.
Για αυτό υπάρχει μια σειρά από συμβουλές που μπορούν να κάνουν τη διαφορά και αποτελούν το σωστό πρώτο βήμα:
- Επικοινώνησε με κοντινά καταστήματα που έχουν παρόμοια πελατεία
- Συνεργάσου με το προσωπικό για να αναζητήσετε μαζί νέες ιδέες
- Δημιούργησε προσφορές με βάση τις ανάγκες των πελατών ή που αποφέρουν συγκεκριμένα οφέλη στους πελάτες
- Οργάνωσε συνεργασίες με εταιρείες και προσπαθήστε να ανταλλάξετε πελάτες
Οι καλύτερες στρατηγικές για να προσελκύσεις νέους πελάτες
Υπάρχουν όλο και περισσότερες διαδικτυακές λύσεις για αυτό το ζήτημα. Ακολουθούν μερικές αποτελεσματικές στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να γεμίσεις το κατάστημα με νέους πελάτες.
Δημιούργησε μια λίστα πελατών
Βασική προϋπόθεση είναι να διατηρήσεις τους πελάτες που ήδη έχεις. Αν δεν μπορείς να προσελκύσεις άμεσα νέους πελάτες, αρκεί αρχικά να έχεις μια λίστα με τους υπάρχοντες.
Για να γίνει αυτό, είναι σημαντικό να τους προσφέρεις εξατομικευμένες θεραπείες, ενθαρρύνοντάς τους να επισκέπτονται συχνότερα το κατάστημα. Μπορείς, για παράδειγμα, να δημιουργήσεις ad hoc εκπτώσεις, κουπόνια και προσφορές που θα επικοινωνούνται μέσω email ή SMS.
Συνεργάσου με άλλα καταστήματα
Στην περιοχή θα υπάρχουν σίγουρα άλλα καταστήματα, όπως κάποιο κέντρο αισθητικής ή γυμναστήριο.
Για παράδειγμα, μπορούν να δημιουργηθούν συνεργασίες (partnerships). Μπορείς να προσφέρεις εκπτώσεις 10-15% στους πελάτες που προέρχονται από το κατάστημα με το οποίο έχει γίνει η συνεργασία και το αντίστροφο.
Η σημασία της online παρουσίας
Ένας βασικός παράγοντας για οποιαδήποτε επιχείρηση σήμερα είναι η παρουσία στο Διαδίκτυο. Η χρήση των κύριων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, η υψηλή θέση σε μηχανές αναζήτησης και η χρήση του Google MyBusiness είναι μερικά από τα εργαλεία που αυξάνουν την προβολή σου.
Το διαδίκτυο προσφέρει διάφορες στρατηγικές για να βρίσκεις νέους πελάτες σε καθημερινή βάση. Εκτός από τα social media, υπάρχουν εργαλεία όπως το email marketing, χάρη στα οποία έχεις την ευκαιρία να βελτιώσετε τη σχέση εμπιστοσύνης με το υπάρχον πελατολόγιο και να προσελκύσεις νέους πελάτες.
Να έχεις υπόψη ότι ένα επιπλέον like ή follow δε σημαίνει ότι το άτομο γίνεται αυτόματα πελάτης. Το να παρέχεις, ωστόσο, προσεγμένο και πολύτιμο περιεχόμενο (όπως συμβουλές ομορφιάς) σίγουρα θα βοηθήσει στο να επιλέξουν εσένα αντί για κάποιον ανταγωνιστή.
Λάθη που πρέπει να αποφύγεις κατά την αναζήτηση νέων πελατών
Υπάρχουν δύο παράγοντες που οδηγούν πολλούς επιχειρηματίες σε λανθασμένες στρατηγικές για να προσελκύσουν νέους πελάτες: προηγούμενες εμπειρίες και το γεγονός ότι το διαδίκτυο έχει γίνει μια ζούγκλα όπου όλοι φαίνεται να έχουν λύση για τα πάντα.
Στην πρώτη περίπτωση, πολλοί επηρεάζονται από στρατηγικές που χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς στο παρελθόν και θεωρούν ότι πάντα λειτουργούν.
Αυτό είναι μεγάλο λάθος. Ο κόσμος εξελίσσεται, οι επιχειρήσεις αλλάζουν και οι πελάτες αναζητούν πάντα κάτι νέο.
Όσον αφορά το χάος που επικρατεί στο διαδίκτυο, δεν είναι λίγοι όσοι εμπιστεύονται το πρώτο άρθρο που βρίσκουν στο Google για να λύσουν ένα πρόβλημα και μάλιστα καταλήγουν να ξοδεύουν χρήματα για να λάβουν μέρος σε εντελώς αχρείαστα μαθήματα.
Ποιες είναι οι λάθος στρατηγικές για να αποκτήσεις νέους πελάτες;
- Δεν παρακολουθείς πρακτικά μαθήματα στον τομέα σου, πχ για να μάθεις νέα κουρέματα
- Έχεις ιστότοπο ή λογαριασμό στα social media χωρίς να δίνεις σημασία στο περιεχόμενο που δημοσιεύεις
- Μειώνεις συχνά τις τιμές
- Χρησιμοποιείς προσφορές και εκπτώσεις χωρίς πραγματικό κριτήριο
Ένα συνεχώς γεμάτο κατάστημα δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Οι ικανότητες κομμωτικής ή αισθητικής παίζουν ελάχιστο ρόλο σε αυτήν την περίπτωση.
Πρέπει να έχεις ιδέες, δεξιότητες και επιθυμία να κάνεις την υπέρβαση!
Χτίσε σχέσεις, γίνε γνωστός, μάθε να διαχειρίζεσαι νέα εργαλεία (όπως τα social media) και κυρίως μην αντιγράφεις τους άλλους.
Αν υπάρχει κάτι που μπορεί να σώσει κάθε επιχείρηση ομορφιάς, είναι η αυθεντικότητα και η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό.