Η διαχείριση μιας επιχείρησης ομορφιάς μπορεί πολλές φορές να γίνει περίπλοκη. Παράλληλα, η εξοικονόμηση χρόνου είναι πολλές φορές δύσκολη με τα τόσα διαδικαστικά θέματα που προκύπτουν. Πιθανότατα να σε έχει απασχολήσει μία ή περισσότερες από τις παρακάτω ερωτήσεις τουλάχιστον μία φορά:
- Πώς μπορώ να προσφέρω καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες μου;
- Τι πρέπει να κάνω για να βελτιώσω την εσωτερική αποδοτικότητα του σαλονιού;
- Με ποιον τρόπο μπορώ να οργανώσω τη δουλειά μου καλύτερα;
- Πώς θα παραμείνω ανταγωνιστικός;
Πρέπει να γνωρίζεις ότι υπάρχει ένα μόνο κοινό στοιχείο στις απαντήσεις: η αλλαγή. Και ο λόγος για τον οποίο πολλά σαλόνια ομορφιάς αδυνατούν να ξεπεράσουν τις προκλήσεις που θέτει κάθε ένα από αυτά τα ερωτήματα είναι ακριβώς η έλλειψη θέλησης για αλλαγή.
Στην πραγματικότητα, το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη είναι η αλλαγή προοπτικής, η εξέλιξη και η εξέταση μιας νέας μεθόδου διαχείρισης της επιχείρησης ομορφιάς σου.
Ο ρόλος της τεχνολογίας
Η τεχνολογία είναι αναμφίβολα ο πιο έγκυρος σύμμαχος στον οποίο μπορεί να βασιστεί ένας ιδιοκτήτης σε αυτή την ευαίσθητη μεταβατική φάση. Ο κόσμος έχει αλλάξει και η τεχνολογία τώρα διαπερνά κάθε μικρή πτυχή της καθημερινής μας ζωής. Με ένα απλό smartphone μπορούμε να κάνουμε κάθε είδους αγορά, να πραγματοποιήσουμε τραπεζικές συναλλαγές, να στείλουμε έγγραφα, να καλούμε ανθρώπους που βρίσκονται στην άλλη πλευρά του κόσμου… Το γεγονός αυτό ανοίγει σε κάθε επιχείρηση μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων που περιμένουν απλώς κάποιον να τις αξιοποιήσει.
Μάλλον σκέφτεσαι ότι η δουλειά σου είναι μια χειρωνακτική εργασία, που δεν έχει να κάνει με την τεχνολογία. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στην διαχείριση και την αποδοτικότητα μιας επιχείρησης ομορφιάς. Με την υποστήριξη των σωστών τεχνολογικών εργαλείων, ένα σαλόνι ομορφιάς μπορεί να είναι πραγματικά επαναστατικό.
Από πού να ξεκινήσουμε λοιπόν; Χωρίς αμφιβολία, από την online ατζέντα.
Είναι ένα εργαλείο που μπορεί να ενσωματωθεί στο σαλόνι ομορφιάς χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια, αλλά μπορεί να φέρει ένα σημαντικό αριθμό ωφελειών.
Ας δούμε μαζί ποιες.
Η νέα, ψηφιακή ατζέντα
Μια ψηφιακή ατζέντα δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό εργαλείο τελευταίας γενιάς.
Είναι ένα ισχυρό εργαλείο, ικανό να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια που δεν επιτρέπουν σε ένα σαλόνι να αναπτυχθεί. Συχνά υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι η ανάπτυξη απαιτεί σημαντικές κινήσεις με ρίσκο, όταν στην πραγματικότητα αρκούν απλά βήματα.
Αυτά είναι τα θετικά αποτελέσματα της διαδικτυακής ατζέντας που θα βοηθήσει το σαλόνι ομορφιάς σου να αναπτυχθεί.
Καλύτερη διαχείριση & εξοικονόμηση χρόνου
Πόσες φορές νιώθεις ότι δεν έχεις χρόνο; Πόσες μέρες ξοδεύεις κυνηγώντας τους δείκτες του ρολογιού; Πιθανότατα να έχεις χάσει το μέτρημα των απογευμάτων και των σαββατοκύριακων που έχεις ξοδέψει απαντώντας στο Messenger ή στο Instagram στους πελάτες σου. Όλα αυτά είναι χρόνος που ξεγλιστρά από τα χέρια σου χωρίς να το αντιληφθείς. Ο χρόνος είναι βασικός πόρος για έναν επαγγελματία, αλλά δυστυχώς είναι επίσης σπάνιος. Όλοι μας έχουμε σκεφτεί ότι θα θέλαμε μια ημέρα 36 ωρών, αλλά πιθανώς ένας επαγγελματίας ομορφιάς να το βιώνει καθημερινά.
Πότε μπορείς πραγματικά να ξεκουραστείς και να “βγεις από την πρίζα”;
Χρόνος. Απλά χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο.
Για έναν επαγγελματία, το να έχει περισσότερο χρόνο σημαίνει να είναι σε θέση να κάνει μια πιο επιμελή εργασία ή να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει περισσότερους πελάτες ή ακόμη να κρατήσει χρόνο για τον εαυτό του, να έχει ένα χόμπι ή να είναι με τους αγαπημένους του. Ο χρόνος είναι πολύτιμος και κάθε λεπτό που κερδίζεται μπορεί να επανεπενδυθεί σε κάτι επικερδές.
Με αυτήν την έννοια, πώς θα μπορούσε να σε βοηθήσει μία ψηφιακή ατζέντα; Τα δεδομένα μας λένε ότι η online ατζέντα είναι σε θέση να εξοικονομήσει έως και 2 ώρες την ημέρα.
Εάν νομίζεις ότι πρόκειται για υπερβολική εκτίμηση, προσπάθησε να σκεφτείς πόσες φορές αναγκάζεσαι να διακόψεις τη δουλειά για να απαντήσεις στο τηλέφωνο και πόσο χρόνο χάνεις για να κλείσεις ένα ραντεβού. Πολλαπλασίασε αυτό το χρονικό διάστημα με το μέσο όρο των κλήσεων που λαμβάνεις κάθε μέρα και ο υπολογισμός γίνεται αμέσως.
Με την ψηφιακή ατζέντα, αυτά τα προβλήματα εξαφανίζονται: ο πελάτης μπορεί να κλείσει online ραντεβού χωρίς να σε καλέσει. Θα συνεχίσεις την εργασία σου και ο πελάτης θα επιλέξει μόνος του πότε να κάνει κράτηση, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα. Αυτό θα σου επιτρέψει να εξυπηρετείς περισσότερους πελάτες, κάνοντας τη διαχείριση της επιχείρησης ομορφιάς σου απλή και αποτελεσματική.
Ένας νέος τρόπος για να κάνεις κράτηση
Οι ψηφιακές ατζέντες επιτρέπουν στο σαλόνι ομορφιάς να λαμβάνει κρατήσεις οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, ακόμα και όταν είναι κλειστό.
Πόσοι άνθρωποι δεν μπορούν να κάνουν κράτηση κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας του κομμωτηρίου επειδή είναι πολύ απασχολημένοι;
Με την ηλεκτρονική ατζέντα όλα αυτά τα εμπόδια ξεπερνιούνται, καθώς οι πελάτες μπορούν να κλείσουν άνετα το διαδικτυακό τους ραντεβού, χωρίς να χρειάζεται να καλέσουν στο κατάστημα. Σκέψου επίσης πόσο απλό θα μπορούσε να είναι να τοποθετήσεις νέες υπηρεσίες στον τιμοκατάλογο, ενημερώνοντας σε πραγματικό χρόνο τους χρήστες για όλα τα νέα του σαλονιού ομορφιάς. Η ζωή των πελατών σου θα γίνει απλούστερη και σίγουρα θα εκτιμήσουν την τεχνολογική καινοτομία που θα βρίσκεται στη διάθεσή τους.
Αλλά δεν θα βελτιωθούν μόνο οι ζωές των πελατών σου. Θα βελτιωθεί κυρίως η δική σου!
Η ατζέντα σου θα αρχίσει να γεμίζει μόνη της, χωρίς να σπαταλήσεις ούτε ένα λεπτό από τον χρόνο σου.
Υπάρχει επίσης μια άλλη πολύ σημαντική πτυχή που πρέπει να εξετάσουμε. Εάν το σαλόνι ομορφιάς σου είναι πολύ μεγάλο, πιθανόν να έχεις έναν εσωτερικό ρεσεψιονίστ για να κάνει κρατήσεις.
Πόσα θα μπορούσες να εξοικονομήσεις κάθε χρόνο επιλέγοντας να χρησιμοποιήσεις μία ψηφιακή ατζέντα;
Πόσους περισσότερους πελάτες θα μπορούσες να αποκτήσεις με αυτό το σύστημα κρατήσεων;
Πόσο θα αυξηθεί η ποιότητα της υπηρεσίας κρατήσεων;
Η ψηφιακή ατζέντα σε βοηθά να βελτιώσεις κάθε μία από αυτές τις πτυχές. Η αποτελεσματική διαχείριση μιας επιχείρησης ομορφιάς θα επιτρέψει στο σαλόνι ομορφιάς σου να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο.
Πώς η τεχνολογία βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου
Το να είσαι επαγγελματίας σήμερα σημαίνει ότι πρέπει να συγκρίνεις όλες τις καινοτομίες στην αγορά, ειδικά από εμπορική άποψη..
Για να αδράξουμε τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, πρέπει να είμαστε ενήμεροι για τις εξελίξεις και επομένως ανταγωνιστικοί. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσεγγίσεις τους πελάτες σου, αλλά σίγουρα τα κοινωνικά δίκτυα είναι το πιο κατάλληλο εργαλείο.
Τι σχέση έχουν τα κοινωνικά δίκτυα με την online ατζέντα;
Θα σου το εξηγήσουμε αμέσως.
Περισσότερα κανάλια κρατήσεων
Μία διαδικτυακή ατζέντα σου επιτρέπει να λαμβάνεις κρατήσεις με διαφορετικούς τρόπους.
Όσα περισσότερα κανάλια επικοινωνίας έχει στη διάθεσή του ένα σαλόνι ομορφιάς, τόσο πιο πιθανό είναι να πάρει ραντεβού.
Σήμερα, όλα τα σαλόνια ομορφιάς χρησιμοποιούν τα social media για να αναδείξουν τη δουλειά τους και να προσελκύσουν πιθανούς πελάτες.
Ωστόσο, πόσα σαλόνια ομορφιάς παρέχουν τη δυνατότητα κράτησης μέσω Facebook; Η διαδικτυακή ατζέντα συνδέεται επίσης τέλεια με την σελίδα σου στο Facebook, επιτρέποντάς σου να διαχειρίζεσαι ραντεβού και από αυτό το κανάλι, αλλά όχι μόνο! Οι πελάτες σου μπορούν επίσης να κάνουν κράτηση από τον ιστότοπό σου μέσω ενός widget ή της εφαρμογής για smartphone. Όλες οι κρατήσεις θα εμφανίζονται σε ένα μόνο περιβάλλον εργασίας, για ευκολία στην ανάγνωση προσφέροντας μια πραγματικά άνευ προηγουμένου οργάνωση.
Επίσης, η online κράτηση σε πραγματικό χρόνο στατιστικά φέρνει περισσότερους πελάτες από την τηλεφωνική κράτηση, επειδή εξαλείφει εντελώς την αμηχανία και ταλαιπωρία που συνήθως συσχετίζεται με την τηλεφωνική κλήση. Στην ουσία, οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται πολύ πιο άνετα εάν η πρώτη επαφή με το νέο σαλόνι ομορφιάς γίνεται διαδικτυακά. Αυτό θα βοηθήσει τους πελάτες να έχουν θετική προδιάθεση προς το κατάστημά σου πριν καν έρθουν για πρώτη φορά.
Τι άλλο μπορείς να θελήσεις;
Προσφορά καλύτερης εξυπηρέτησης στους πελάτες
Η κράτηση δεν συνεπάγεται τη βεβαιότητα ότι ο πελάτης θα έρθει στο σαλόνι ομορφιάς. Σίγουρα θα έχει συμβεί περισσότερες από μία φορές να έχεις μία ακύρωση την τελευταία στιγμή. Μερικές φορές κάτι τέτοιο θεωρείται συνηθισμένο, αλλά στην πραγματικότητα ένας πελάτης που δεν εμφανίζεται στο ραντεβού αποτελεί οικονομική απώλεια.
Ένα χαμένο ραντεβού είναι χαμένος χρόνος και χαμένα χρήματα.
Η διαδικτυακή ατζέντα έρχεται να σε σώσει και σε αυτή την περίπτωση. Για παράδειγμα, λίγες ώρες πριν από κάθε ραντεβού, η ατζέντα αποστέλλει μια υπενθύμιση στον πελάτη. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να ελαχιστοποιήσεις την πιθανότητα ο πελάτης να ξεχάσει το ραντεβού, αλλά και τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής, διατηρώντας το κατάστημά σου πάντα γεμάτο και τους συνεργάτες σου πάντα απασχολημένους.
Είναι σαν η online ατζέντα να σε βοηθά να αλληλεπιδράς καλύτερα με τους πελάτες σου.
Στην πραγματικότητα, έχεις σκεφτεί ποτέ πόσες πληροφορίες σου αφήνουν οι πελάτες σου κάθε φορά που σε επισκέπτονται; Σκέψου πόσα θα μπορούσες να μάθεις γι’ αυτούς, αν συνέλεγες συστηματικά όλες αυτές τις πληροφορίες, για τις προτιμήσεις ή τις συνήθειές τους… Μια βάση δεδομένων αυτού του τύπου θα μπορούσε να σε βοηθήσει πολύ στη δημιουργία νέων υπηρεσιών ή εξατομικευμένων προτάσεων για τον μεμονωμένο πελάτη, ο οποίος με αυτόν τον τρόπο θα αισθάνεται ξεχωριστός και άξιος προσοχής.
Γιατί να θέλει να δοκιμάσει άλλα σαλόνια ομορφιάς, όταν στο δικό σου δέχεται τόσο καλή περιποίηση;
Και είναι εδώ που σε βοηθάει για άλλη μια φορά η διαδικτυακή ατζέντα, δίνοντάς σου την ευκαιρία να δημιουργήσεις μια λεπτομερή καρτέλα πελάτη, την οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να προσαρμόσεις στο έπακρο την εμπειρία στο σαλόνι ομορφιάς, προτείνοντας νέες υπηρεσίες ή ενσωματώνοντας εκείνες που έχουν ήδη επιλεγεί από τους πελάτες σου.
Οι ψηφιακές ατζέντες σου επιτρέπουν επίσης να στέλνεις SMS γενεθλίων και προωθητικά newsletters, όπως εκπτώσεις για υπηρεσίες ή προϊόντα. Έχεις τακτικούς πελάτες; Η ατζέντα μπορεί να απομνημονεύσει την ημέρα και την επαναλαμβανόμενη ώρα του ραντεβού, δημιουργώντας μια εκτίμηση και για την επόμενη εβδομάδα. Έτσι, θα έχεις το ημερολόγιό σου υπό έλεγχο και δεν θα ρισκάρεις να απογοητεύσεις τους πιστούς σου πελάτες.
Περισσότερη οργάνωση, περισσότερη αποδοτικότητα, περισσότερα αποτελέσματα
Υπάρχουν ημέρες που δεν μπορείς να προβλέψεις τι σου επιφυλάσσουν.
Πόσο καθησυχαστικό θα ήταν να μπορείς να δεις με μια ματιά το ημερήσιο, εβδομαδιαίο ή και το μηνιαίο πρόγραμμα; Όχι μόνο για σένα, αλλά και για τους συνεργάτες σου.
Φαντάσου να έχεις τα ραντεβού τέλεια οργανωμένα, τους συνεργάτες σου ήδη κατανεμημένους, με καλά καθορισμένες χρονικές ζώνες ανάλογα με τον τύπο της υπηρεσίας που θα εκτελεστεί, ώστε να μην υπάρχουν ταυτόχρονα ραντεβού ή καθυστερήσεις.
Η διαχείριση των ραντεβού με αυτόν τον τρόπο δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, επιτρέπει την εργασία με γαλήνιο τρόπο και πάνω απ ‘ όλα ικανοποιεί τους πελάτες, οι οποίοι εξυπηρετούνται με ακρίβεια και φεύγουν από το σαλόνι ομορφιάς την σωστή ώρα.
Με την ψηφιακή ατζέντα μπορείς να το πετύχεις χωρίς προσπάθεια, ξεχνώντας για πάντα τη σύγχυση της χάρτινης ατζέντας. Όταν ένας πελάτης κάνει online κράτηση, η ατζέντα οργανώνει αυτόματα το ημερολόγιο και την συχνότητα των ραντεβού. Τέλος οι ατελείωτες συναντήσεις με το προσωπικό, η σύγχυση μεταξύ των ραντεβού και όσα μειώνουν την αποδοτικότητα της επιχείρησής σου.
Treatwell Pro: η ατζέντα που οργανώνει το σαλόνι ομορφιάς σου
Εάν το κατάστημά σου αντιμετωπίζει έστω και ένα από τα παραπάνω προβλήματα, υπάρχει μόνο μια λύση: αλλαγή.
Με την ψηφιακή ατζέντα μπορείς να το πετύχεις χωρίς προσπάθεια, ξεχνώντας για πάντα τη σύγχυση της ατζέντας σε έντυπη μορφή. Την στιγμή που ένας πελάτης κάνει κράτηση του ραντεβού του στο διαδίκτυο, η ατζέντα οργανώνει αυτόματα το ημερολόγιο και την συχνότητα των ραντεβού. Μπορείς να αποχαιρετήσεις τις ατελείωτες συναντήσεις με το προσωπικό, την σύγχυση μεταξύ των ραντεβού, τα προβλήματα μεταξύ των εργαζομένων και όλα τα άλλα μειονεκτήματα που μειώνουν την αποδοτικότητα. Η διαχείριση μιας επιχείρησης ομορφιάς δεν ήταν ποτέ απλούστερη!
Η διαδικτυακή ατζέντα είναι το ιδανικό πρώτο βήμα για αυτή την αλλαγή. Όμως υπάρχει μόνο μία ψηφιακή ατζέντα που μπορεί να σας προσφέρει όλα όσα σας έχουμε αναφέρει: Η Treatwell. Περισσότερα από 1000 σαλόνια ομορφιάς στην Ελλάδα έχουν επιλέξει την Treatwell και επιτυγχάνουν σημαντικά αποτελέσματα εδώ και πολλά χρόνια. Χάρη στην εμπιστοσύνη τους, καταφέραμε να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο και να προσαρμοστούμε στις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων ομορφιάς. Επιλέγοντας την Treatwell γίνεσαι μέρος μιας κοινότητας ατόμων με όραμα, που λειτουργούν την επιχείρησή τους κοιτώντας πάντα προς το μέλλον. Χάρη σε αυτό το όραμα, περισσότερα από 80.000.000 ραντεβού έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της ατζέντας μέχρι σήμερα.
Δεν βλέπεις την ώρα να φέρεις την καινοτομία στη διαχείριση της επιχείρησης ομορφιάς σου;
Δοκίμασε κι εσύ όλες τις δυνατότητες της Treatwell!